Karanlık içindeki yıldızdı umut


Kurşun rengi bir geceye takıldı kanadım
Önüme dökülen yıldızları toplayamadım
Anlayacağın uzanamadım umutlara…
Yıldız dediğin nedir ki? Nedir ki umut dediğim
Ama gündüz ismi yoktu yıldızların…

Yıldıza yıldız demek için geceyi,
Umudu beklemek için umutsuzluğu seçtim.
Hani varken değeri bilinmez ya sevgilerin,
Elleri soğuk gelir ya yıllanmış sevgilinin…
Vazgeçtim artık yıldız toplamaktan
Ala şafaktır her yıldızın sonu
Yıldız ne işe yarar
Bir çift göz yoksa yanımda bakacak.
Gecenin üstüne yürürken,
Binlerce tohum serpilir içime bilir misin?
Bilirsin elbet, benim bile bilmediğim binlerce acıyı
Senin saçlarına kelebekler konar, kuşlar can çekişir.
Binlerce umut kolayca ölür mü ?

Sökülmez mi ciğeri umudu ölen insanın ?
SEN SANIRSIN Kİ İNSAN SEVDASINI İÇİNE GÖMER,
BENİM SEVDALARIMSA SEVDA GİBİDİR, İNSANI GÖMER !
Beklemek kadar kalmışsa bir sevgi
Ve sadece özlem besliyorsa içindeki yetimi,
Kaçacak yerin kalmamışsa yani…
İşte hayat burada hayat olmuştur senin için.
Dağlar yıkılır, sular kurur içinde…
Bir düşün !
Nasıl da seni korkutan kapkara bir kabus oluvermiştir
O güzelim düşün.
Sonra ölüme anlam vermeye çalışırsın anlamsızca…
Binlerce kurşun sıkasın gelir içindeki uçurumlara !
Sen bir dost ararsın elini tutacak nafile !
Yoktur Eli yaşadığın diyarda insanların… 
Vazgeçeli birkaç satır oldu yıldız
Bir kumaş üstüne yıllar önce işlenmiş bir oya gibiydi,
Bir emekti sevdam !
Kendimden geçişimdi,
Umuda uzanırken yere düşüşümdü,
Kalkamayışımdı,

Hiç duymadığım türküleri duyurmaktı,
Türkü türkü yaşamaktı seni…
Ama vazgeçeli birkaç satır oldu artık yıldız toplamaktan…
Vazgeçtim bu sevdadan…

0 yorum:

Yorum Gönder

 

Çekmece Notları Design by Blogger Modifiye © 2009